Alla inlägg under mars 2012

Av Ellinor Bäckström - 1 mars 2012 10:05

Jaha, nu har det gått ett tag sedan jag skrev sist.. Vi har passerat 1-årsdagen för Affes bortgång och även hans 3-årsdag!!!!!

Hans 3-årsdag ja... Vi har i familjen sagt att vi ska ha en riktig familjedag varje år på Affes födelsedag, där vi hittar på nåt kul tillsammans... Detta året kom det MASSA snö just på Affes födelsedag, så Alice ville såklart vara ute, åka pulka, bygga snögubbe osv, och så blev det!!!!!!

Vi lagade även mat a la Affe... Pommes, som var hans stora favorit och till det blev det kycklingklubbor och kyckling nuggets... Precis när vi satt oss för att äta, ringde dörrklockan, med Affes signal, och ingen var där... Men det var väl Affe som kom och ville vara med.... Denna dagen ringde det på dörren 4 ggr utan att nån var där, har aldrig nånsin hänt innan... Han ville väl såklart vara med och fira....

Det blev såklart oxå en slant till hjärtebarnsfonden, som en födelsedagspresent... Det kom även bidrag till hjärtebarnsfonden från andra släktingar, till minne av Affe och det värmer så in i vassen!!!!! TACK


BLT var ju oxå på påhälsning och gjorde ett reportage, blev riktigt bra tycker jag, synd bara att man inte kan läsa på nätet, de som inte bor i närheten... Men det blev ett fint reportage och både jag och de på blt ha fått mycket positiva kommentarer, kul!!!!!!!

Expressen och sydöstran har oxå ringt, så får väl se vad det blir där!!!!!!


Hjärtebarnshalsbanden säljer vi fortfarande, och kommer att göra så länge vi bara orkar och så länge intresse finns.. Vi finns just nu som grupp på facebook "vi som har hjärtebarnssmycket

Vi har nog skämt bort våra köpare med alla färger, men det viktiga är ju egentligen gåvan som ges.. Vi jobbar på med det vi har och vissa färger finns bara i ett visst antal, men det finns säkert alltid nåt som kan vara till belåtenhet... Så fort det kommer nåt nytt läggs det ut i facebook-gruppen och kommer sedan läggas på hemsidan..


Nu är det snart dags för ett besök i Kristianstad hos Affes hjärtläkare och sköterskor, ska bli underbart att komma dit och träffa dessa underbara människor igen, jag verkligen saknar dem!!!!!!! Ett halvår vi var där sist, och jag hoppas de vill fortsätta träffa oss emellanåt, för vi vill verkligen inte sluta träffa dem, de är n del av vårat liv och de är en del av Affe, det känns så skönt!!!!


Alice hon kom ner till oss häromnatten och berättade att hon hade sett Affe, jag vaknade förstås till för jag ville höra mera... Vad gjorde han??? sa jag... Han dansade fram och tillbaka i mitt rum... Mamma, jag ville visa er honom men när jag skulle ta honom i handen och gå ner, så kunde jag inte ta honom i handen....

Dagen efter vid läggdags sa hon: Mamma, jag vet inte om jag vågar sova där uppe, om Affe kommer igen... Men, sa jag, det är väl ingen fara om han kommer????? Nej mamma, men jag vill att hans ska vara där på riktigt...



Tänkte lägga in lite dikter som Tobbe, min man, Affes pappa har skrivit:


 


"Herregud vad jag saknar dig, djupt i mitt hjärta du fattas mig, med sorg i sinnet varje dag, jag saknar dig så, allt som är jag - ett år har gått sedan du ryckts bort, varje dag ej ögat torrt - min gosse utav kärleks skimmer, av saknad i mitt hjärta brinner - jag vill att du ska krama mig, Herregud vad jag saknar dig"


 


"Idag är en dag då man sitter och undrar

en dag som man önskar att du vore här

en dag när man bara sitter och blundar

och önskar att man fick ha dig när..."


 


"En fantastisk dag för längesen, mitt hjärta du då fick

Du tog mig bort till drömmens land, där vi tillsammans gick

En lek så enkel, en dunderkram, en skojjig dans i dur

men plötsligt drevs det bort från mig, jag fattar inte hur


Och trots ditt ok och hjärta svagt, jag visste hur det var

men även om mitt hjärtas bön, att få dig stanna kvar

var starkt likt fundamentens grund, du rycktes bort ändå

och hur man än funderar på, kan man ej det förstå


Min son, min grabb, min käre vän - Jag längtar till dig så

När får jag träffa dig igen - jag kan ej framtid spå

Men rädd för döden är jag ej, ty dagen när den blir

jag ska få träffa dig igen, ja längtan i mig pyr"


 


"Solen nu lyser och skänker sitt ljus

men drömmar kan dock förvandlas till grus

Vår son som är svunnen, han kommer ej mer

men trots detta svåra, vi pojken än ser


Vi ser hans små armar, vi ser hans små ben

vi känner små läppar på munnen, så len

Vid graven jag sitter och sjunger en stund

vid graven den fina, en fin lummig lund


En plats du nu fått för att vila ditt bröst

En plats som vårt hjärta kan skänka viss tröst

Ett ställe att gå, när vår saknad är stor

En saknad som djupt i våra hjärtan nu bor


Om jag som likt Dante, reste dit ner

över floden dit inga levande mer

kan korsa och hämta tillbaka sin vän

vi är dömda att vänta, tills vi med går där hän..."





"Att ensam sitta och se ut, över Vintergatans kalla rand

Att sakna, känna men stå ut, känna hjälplöshetens band

Men vikten av en vänlig röst, kan lätta på ens sorg

Men aldrig någonsin slå ner, och splittra smärtans borg


För hur man änförsöker se, kan ögon aldrig finna

Man stapplar runt omkring i svart, i dödens mörka timma

För hur ska man tillbaka få, det som tagits hårt ifrån

Det man älskat, kännt och vakat på, min kära lilla son..."


 


"Min älskade son, du finns inte mer

av döden tagen, men änglarna ler

För var du än är, du glädje nu bär

till de som likt du har förgåtts


Min älskade son, blott ett minne du är

mitt sinne dig alltid ska sakna

Min saknad är stor, större än någon tror

Snälla väck mig, jag vill nu vakna


Ur drömmen så bitter, där du inte finns

Men sonen och pojken, jag fortfarande minns

Och kanske nån gång, vi träffas igen

Och då ska vi fanimej kramas"


 


"Jag saknar: din närvaro, ditt skratt, din gråt

Jag saknar din kärlek och dina kramar -

Ditt hjärta saknar jag allra mest

Sorg av saknad, en förlorad vän, mitt kött och blod

Livet är en märklig företelse...."


   


"Vi saknar dig så, vår fantastiske son, vår pojke av kärlek och ljus

Över Styx har du farit, till änglarnas stad, till en plats där vi ej får gå

Vi fick dig till låns, blott två knappa år, för att giva dig kärleken vår

Sköt om dig nu, vi klarar oss nog, men saknaden den är så stor"


 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Affe, tiden med ett hjärtsjukt barn!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards